fbpx
ייבוש בגדים על מתלה כביסה באוויר הצח חוסך באנרגייה

ייבוש בגדים על מתלה כביסה באוויר הצח

קרוסלת פתרונות

02/10/2020

ייבוש בגדים על מתלה כביסה באוויר הצח למה זה טוב?  כי יבוש בגדים ומצעים על מתלה ייבוש כביסה הוא חסכוני באנרגיה, שומר את הבגד לאורך זמן רב יותר היות והייבוש באוויר הצח הוא עדין יותר לבגד מאשר מייבש כביסה .  תליית כביסה מאפשרת פעילות גופנית, מעט תנועה לקו המותניים גם זאת נחשבת תרומה. כל מה שצריך  זה אוויר וחום ושניהם יש לנו חינם במזג האוויר הישראלי בשפע.

מתקן ייבוש כביסה מסוג קרוסלה או מתקן צמוד קיר נותנים מענה גם לאורך החיים, האסתטיקה ולצרכים שלנו, מאפשר לנו להשתמש בהם לעתים תכופות. אחת הבחירות לתליית כביסה היא מתקן ייבוש כביסה מסוג קרוסלה, היתרונות של המתקן: ניתן להוסיף מעמד שמאפשר ניוד הקרוסלה ממקום למקום.  המתקן מתאים לתליית 4 מכונות כביסה של 5 קג' כל אחת והוא עשוי כולו מאלומיניום מצופה אנודייז, אלומיניום הוא חומר שאינו מחליד ומשמר את הקרוסלה. למתקן אין שום חלק מפלסטיק לכן אין דבר שנשבר או נשחק. שימוש במתקן לייבוש כביסה מסוג קרוסלה מאפשר גישה נוחה לתליית הכביסה. הגובה ניתן לכוונון והמוטות מסתובבים אליכם כך שלא צריך להזיז את סל הכביסה בזמן העבודה. אין צורך להשקיע מאמץ, התפעול כל כך קל שבתום התלייה אתם נשארים עם חוויה שונה לגמרי ממה שהורגלתם  

טיפים לתליית כביסה על מתקן ייבוש

זה לא משנה אם אתם תולים כביסה בתוך הבית או מחוצה, על חבל כביסה פנימי או חיצוני, עקבו אחר הטיפים הבאים שיעזרו לכם לשמור על מראה בגדים טוב ופחות קמטים:   

כדי להפחית את כמות הקמטים בבגד ולקצר את זמן הגיהוץ, תנו לכל בגד ניעור טוב רגע לפני התלויה, כשהבגד מונח על החבל, תנו לפינות התחתונות של הבגד משיכה טובה כדי ליישר קמטים נוספים.

הדרך הבטוחה ביותר להפחית את הקמטים היא לקפל את הבגדים היבשים מיד כשמסירים אותם מחבל הכביסה. אם הם נדחסים בסל כביסה ונשארים למספר שעות, אין ברירה תצטרכו להוציא את המגהץ.

יש חבלי כביסה שמכתימים את הבגדים.  כדי למנוע כתמים, השתמשו בחבל כביסה שעשוי מכבל פלדה מצופה ניילון בעובי 4 מ”מ כבל מסוג זה מונע חלודה, הוא עמיד ולא ישקע. ציפוי הניילון שומר על חבל נקי.

אם אתם לא אוהבים איך תחושת הייבוש של המגבות וג'ינסים, שימו אותם במייבש ל 5 עד 10 דקות, ואז  תלו אותם על חבל התלייה להמשך הייבוש. 

כדי למנוע דהייה מהשמש, מקמו את מתקן ייבוש הכביסה באזור מוצל. לעומת זאת, אם ברצונכם להשתמש בשמש להלבנת הכביסה הלבנה, הזיזו את מתקן הייבוש כביסה לכיוון צפון או דרום כדי לקבל את החשיפה הטובה ביותר לאור השמש. תלו את הבגדים הלבנים שזקוקים להלבנה רבה ביותר בחבלים החיצוניים ואת הבגדים הצבעוניים תלו בחבלים הפנימיים.

בחרו אטבי כביסה שאינם מחלידים או נשברים. אם אתם משמשים באטבים שאינם מנירוסטה, הסירו אותם מחבל התלייה לאחר כל שימוש, בכדי לגרום להם להחזיק מעמד זמן רב יותר ולשמור עליהם נקיים. קנו או הכינו תיק אטב כביסה שניתן לתלות על חבל הכביסה ולהכניס פנימה לאחר כל שימוש.

אטבי כביסה מנירוסטה מתאימים לשימוש באקלים הישראלי, ניתן להשאיר אותם על חבל התלייה, הם אינם מחלידים ואין צורך לשמור עליהם בתיק או סלסלה, פשוט השאירו אותם על החבל לשימוש הבא.

לייבוש כביסה מהיר יותר, תלו בגדים במרווחים אחד מהשני, השתמשו באטבי כביסה לפי הצורך כדי למנוע נפילה.  

טיפים לתלייה

סדינים ושמיכות

קפלו את הסדין או השמיכה לשניים וקבעו את פינות הקצוות הפתוחים אל חבל הכביסה. זה ימנע קמט באמצע הפריט. השתמשו באחד או שניים אטבי כביסה נוספים בחלק האמצעי אם הפריט כבד ונוטה לשקוע.

מגבות וציפות לכריות

תלו מגבות בפינות לייבוש מהיר ביותר. ציפיות ניתן לתלות בזוגות.

חולצות ועליוניות

הניחו את אטבי הכביסה בשולים התחתונים של החולצה. לחלופין, תוכלו לתלות אותם על קולב מעץ ולהניח את וו הקולב על מתלה הכביסה. כל אחת מהשיטות מונעת מהכתפיים להימתח או להתקמט.

מכנסים

התאימו את תפרי הרגליים הפנימיים יחד והצמידו את שולי הרגליים לחבל הכביסה כשהמותניים תלויות למטה. אם אין בעיית מקום מומלץ לתלות רגל אחת על החבל ואת הרגל השנייה בסמוך כדי להאיץ את זמן הייבוש.

גרביים

הרכיבו את הגרביים בזוגות ותפסו פינה אחת של הזוג בעזרת אטב כביסה, והניחו לגרביים להתנדנד לייבוש מהיר יותר. לחילופין ניתן לתלות על גבי מתקן נייד לייבוש כביסה עגול או מרובע שמתאים במיוחד לפריט לבוש זה.

מה לא מומלץ לתלות על חבל כביסה 

  • בדים עדינים כמו תחרה שעלולים לעוף ברוח אינם מתאימים לייבוש על חבל כביסה.
  • בדים וינטג 'שיש להם קרעים או שהם כבדים במיוחד כאשר הם רטובים, אינם מתאימים לייבוש על חבל כביסה. משקל הבד הרטוב עלול להחמיר את הקרעים. פתרון שימושי לתלות על גבי קולב ולהניח בחדר לייבוש.
  • בגדים נמתחים כמו סוודרים לא מומלץ לתלות על החבל, הם נמתחים ומאבדים מצורתם.  פתרון שימושי הוא להניח את הסוודר על מגבת ולפרוס על שולחן לייבוש.